Android ART

Android 4.4 rendszer megjelenése lehetőséget adott az ART (Android Runtime) futtatókörnyezetre való váltásra. Hamarosan megjelenő Android L 5.0-ban már alapértelmezett lesz az ART, mellyel az Android rendszer születése óta használt Java alapú Dalvik-ot váltják le.

android-art

Előnyök:
– telepített alkalmazásokat csak 1x kell lefordítani, nem minden indításnál
– jelentős sebességnövekedést okoz
– takarékosabb akku felhasználás eredményez

Hátrányok:
– kompatibilitási probléma adódhat amíg a fejlesztők nem frissítik a régi alkalmazásokat
– nagyobb helyigény, az appok több helyet foglalnak a belső store-ból (~25%)
– app telepítés kicsit lassabb lehet a nagyobb mennyiségű adat írása és fordítása miatt (csak 1x kell megvárni)

 

Funkció bekapcsolása:
– Beállítások – A telefonról – Build-szám-ot meg kell kattintani 5-6x, amíg kiírja hogy “Ön fejlesztő”
– Beállítások – Fejlesztői lehetőségek – Futtató környezet kiválasztása – Az ART használata
– Készülék ez után újraindul, “Alkalmazások optimalizálása” el fog tartani 5-10 percig.
– Folyamat során a CPU 100% terheléssel jár, jelentősen fog melegedni a készülék. Érdemes a műveletet 100% feltöltött akkumulátorral, hálózati tápellátásról üzemeltetve elvégezni.

Alábbi listában megtalálható jelenleg mely szoftverek NEM futnak (még) ART környezetben: http://www.androidruntime.com/list

Saját tapasztalat hogy a korábban Dalvik alatt telepített InstaWeather hibaüzenettel nem indul, illetve az iGO Primo-t nem lehet feltelepíteni. Listában mint utólag kiderült “not working” státuszúak. Valószínű a következő verziókban már javítani fogják a kompatibilitási hibát.

android-art-optimalizalas

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .