Emelt díjas SMS átverés, vigyázzatok!!

Update: 2014-11-17
Először is leszögezném hogy én egy Rendszergazda/szakember vagyok, aki segítek Ügyfeleknek hogy ilyen NE fordulhasson elő. Az én cégem HE Informatika Kft. nem érdekelt abban hogy ügyfelektől pénzt kapjon ilyen átveréseken keresztül. Nem mi vagyunk az átverést üzemeltető cég ügyfélszolgálata!!! Ha megtaláltam ezt az oldalt egy internetes keresővel, az csak azért van, mert cikkeztem róla, hogy tudjanak tanulni más hibájából és maguk le tudjanak iratkozni az emelt díjas SMS szolgáltatásról!
Nem elég leiratkozni, a vírusos programot is el kell távolítani a telefonról!!! Ha ez nem történik meg, újra fel fog iratkonzi a telefon magától erre a fizetős SMS szolgáltatásra és folytatódik a lehúzás…

1. Névjegyeket, naptárat gmail fiókba menteni kell. Ellenőrizze hogy a névjegyek tényleg benne vannak-e a gmail kapcsolatok között itt: gmail contacts. Telefon memóriában szereplő neveket-számokat át kell helyezni a gmail contacts alá, és mobiliternet vagy WIFI kapcsolattal azt szinkronizálni a gmail fiókba.

2. Fényképeket DCIM, Pictures és Downloads mappából át kell tölteni számítógépre, erre egy USB kábel a legmegfelelőbb megoldás.

3. Telefon biztonsági beállításai között a “Gyári beállítások visszaállítása” menüben mindent ki lehet törölni. Törlés utána újra megadni a wifi jelszavunkat, gmail fiókot és jelszavát. Ha felkínálja hogy “biztonsági mentésből történő visszaállítás” akkor azt NE kérje, hibás felhasználói adatok se kerülhessenek vissza. Névjegyek és naptár vissza fog szinkronizálódni 3-5 percen belül.

Ha nem ért hozzá, adatveszés elkerülése érdekében inkább kérje szakember segítségét!
Százhalombatta, Érd, Diósd, Budapesti ügyfeleknek a HE Informatika Kft is nagyon szívesen elvégzi a szakszerű újratelepítést, vírusirtást, 6 000.- Ft / óra + áfa díjazás ellenében.

4. Leiratkozás (eredeti cikk)

Kedves Ügyfelünk járt úgy, hogy egy Android alkalmazáson belül látott “Szkennelik a telefonodat, veszélynek van kitéve!”  kamu üzenetre kattintott, majd egy jóindulatúnak látszó App a háttérben feliratkozott a nevében egy emelt díjas SMS szolgáltatásra.

Hetente 2x kapott SMS-t, helytelen magyarsággal megfogalmazott szövegekkel, minden egyes SMS bruttó 508 Ft-jába került. Aki a következő számról kapna hasonló SMS-eket +36 90 888 500, az a STOP szó elküldésével tud leiratkozni!
Sikeres leiratkozás esetén kap egy SMS-t hogy “… az előfizetést megszüntettük”
Ügyfelünk megúszta ~ 3 000.- Ft bukóval, végződhetett volna rosszabbul is a történet.

1. tanulság, fel kell ismerni a reklámot, NEM szabad bedőlni az ilyeneknek! Ahogy az e-mail SPAM-eket is fel kell ismerni, “betelt a postafiók, lépj be most, link …” és hasonló adathalász megoldásoknak se szabad bedőlni! Bankkártyánkat se adjuk oda PIN kóddal együtt senkinek, igaz?
2. MINDIG kérdezd meg a rendszergazdát, mielőtt számodra ismeretlen APP-ot telepítenél!

emeltdujas_sms
+3690888500

Alternatíva lehet pl: az ESET Mobil Security víruskereső használata, viszont a szűkös erőforrások (telefon erősen lassítja) és korlátozott akkumulátor kapacitás (gyorsabban fog merülni) mellett nem feltétlen ez az egyetlen megoldás!
Óvatossággal, kis odafigyeléssel, kellő bizalmatlansággal, csak megbízható programok telepítésével (még egy darabig) kivédhetőek az ilyen eseték. Vigyázzatok a pénzetekre!!

17 thoughts on “Emelt díjas SMS átverés, vigyázzatok!!”

  1. Én is beleestem ebbe a csapdába, és ha most nem keresek rá a telefonszámra, és lyukadok ki ide, mert agyamra ment a sok semmiről nem szóló sms, akkor nagy bajban lettem volna. Azt hiszem már így is. Nem tudtam, hogy leszednek pénzzel. Ráadásul nem is kértem ezt az egész őrületet. Szóval NAGYON KÖSZÖNÖM!!! De honnan tudtátok, hogy azt kell beírni, hogy STOP?

    1. SMS parkolásokhoz hasonlóan ez a szolgáltatásokra ez egy szabványos lezárás. Korrektebb szolgáltatók az előfizetés kezdetekor elküldök hogy a STOP szóval tud leiratkozni. Említett 90-es telefonszám mögötti szolgáltató, nem nevezhető üzletileg korrektnek!

    2. Szia!
      A megújuló MT edSMS szolgáltatást minden esetben STOP szóval kell lemondani. Az ilyen fajta smsnél a fogadott sms-ekért fizetsz és minden esetben több sms váltással tudsz feljelentkezni a szolgáltatásra. Tehát ha egy sms fizetésnél regisztráció és ellenőrzéssel kezdődik a fizetés akkor számíthatsz rá hogy hetente több sms-sel fognak bombázni.

      SMS fizetéssel kapcsolatban bárkinek nagyon szívesen segítek: http://www.emeltdijassms.hu vagy 0670-2972357

    3. Én beírtam, hogy STOP, mégis kapom az sms-eket, és közel 16000Ft-os számlát, pedig már másfél hónapja kértem, hogy nem kérek többet.
      Mit lehet csinálni? Kik ezek, és milyen címre lehet nekik írni?

      1. Nekem is pontosan ez a problémám.Kérlek titeket ha tudtok segítsetek.Az egészben az a szörnyű,hogy nem is küldem vissza a regisztráló kódot.Háromszor lemondtam a STOP szóval,ennek ellenére ugyanúgy küldik az smseket közel két hónapja.

  2. Üdvözletem!
    Látom, hogy még 2014-es ez a figyelmeztetés, de én most estem ebbe bele. Szintén erről a telefonszámról kaptam sms-eket, különböző “okos” tanácsokat tartalmazott, most lezárt számlámban 16 db jött kéretlenűl, megrendelés nélkűl!
    A szolgáltatómmal ( Vodafon) történt beszélgetés után azonnal elküldtem a tíltás kódját, amit visszaigazoltak és nagyon remélem, hogy ezzel vége a kéretlen sms-eknek. Rögtön felmerült bennem, hogy minden fórumon, ahol lehet elkezdek ellenük pereskedni, de több helyen olvasott kommentek alapján letettem róla, hisz senki nem járt sikerrel.
    Ja és a Vodafon is ajánlotta, hogy a STOP szót küldjem el azonnal a bizonyos telefonszámra, el is ment 2x is, de azóta se jött semmi válasz.. Sajnos én nem merek a telefonomon semmit letölteni, beállítani, ezért ahogy tanácsolta elviszem egy hozzáértőhöz hogy nézze át!
    Nekem több mint 6 ezer forintom bánja, és a mostani még le nem zárt számlámban is lesz sajna.
    Kérdésem lenne, hogy van-e tavaly óta valami fejlemény ez ügyben, vagyis tud-e róla???
    Nagyon dühös vagyok, hogy egyes emberek milyen szemét módon nyúlják le a másikat!
    Üdvözlettel: egy nem fiatal

    1. Köszönöm a visszajelzést, jó érzés hogy többeknek tudtam segíteni csupán az információ megosztásával.

      Tökéletes megoldás továbbra sincs csak a gyanakvás, óvatosság! Magától nem fog felmenni a telefonra a kártékony kód, tehát ha le van tiltva az internet (MobilNET és WIFI) kapcsolat akkor nem fog megjelenni a reklám, és rákattintva a rosszindulatú program se!

      Ha nagyon nem ért hozzá lehet jobb megoldás feltenni egy biztonsági szoftvert (ez viszont erősen lassítja a telefont és jobban meríteni fogja az akkumulátort):
      https://www.eset.hu/otthoni/mobil

      Nyilván először a telefont LE KELL PUCOLNI!!
      Ha még most is fertőzött a telefonja, akkor a STOP szót se fogja engedni elküldeni, vagy újra és újra feliratkozik.

      Ha nem boldoguk, keressen bennünket bizalommal:
      http://www.hei.hu/kapcsolat/

  3. Énis beleestem ebbe a csapdába…. nekem 27ezer ftom bánja… Kézzel fogható bizonyítékot nem tudok felmutatni , ezért nem is próbálkozok a békéltető testületnél mert bizonyíték hiányában leszarnak.
    A számlákat még nem fizettem be, ott tartok hogy a kimenő hívásokat korlátozták. Részletre fizetésre nem hajlandóak…És akkor még én fizessek!
    Persze hogy a telenor a szolgáltató.
    Ha ők felbontják a szerződést akkor is nekem kell fizetnem.. Nemtudom hogy mitcsináljak….

  4. A páromnak most két napja letiltották a kimenő telefonhívását. Bementünk a szolgáltatóhoz 53.000 ft Március 06_ig. Részletes számlát kértünk. Erre a számra küldött a telója 136 smst egy nap alatt. A telefonon kimenő sms nincs. Hogyan védhetjük meg magunkat attól, hogy ilyen ne legyen megint. Olvastam a hozzászólásokat itt bejövő sms nincs. Köszi a segítséget

    1. Későbbiekben ez kivédhető körültekintő alkalmazás telepítéssel. Rosszindulatú program ugyanis magától nem kerül rá a telefonra, az valamivel együtt fel lett telepítve!!)

      ESET Mobile Security & Antivirus
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eset.ems2.gp&hl=hu

      illetve a
      Kaspersky Antivirus & Security
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kms.free&hl=hu

      biztonsági megoldásokat tudnám ajánlani, az odafigyelés mellett!

      Sajnálom hogy a figyelmeztető cikk megírása után is ennyi “áldozatot” szed ez a fajta csalás. Ledöbbentő mennyi károsult lehet összesen…

  5. Sziassztok!
    Van egy u.n. csevegöszolgáltatás a 0690 888 000 számon!
    Honlapjuk is van!
    Öt SMS-t küldtem és az egyenlegem 15 000 HUF-ról lecsökkent 0-ra!
    Drága Magyarjaim! Erre nagyon vigyázzatok!
    Rengeted ilyen átverö-Maffia szolgáltatás van a neten és senki nem tud semmit tenni ellenük!
    Üdvözöl benneteket
    Károly

  6. Sziasztok! Én most jártam így először, korábban soha. 1 baba-mama oldalra kerestem rá a Google-ban, amikor 1szer csak ledobott az oldalról & még az smst is megírta helyettem, csak minél gyorsabban küldjem el a már berögzített 0690888500-as tel.számra! Nekem a 90-es számok, mindig is gyanúsak voltak, rákerestem, így találtam Rátok, szerencsémre! Rögtön elküldtem a STOP szót, de előbb engedélyeznem kellett az emelt díjas telefonszámra való küldhetőséget, mert annó szerencsére letiltottam ezt a lehetőséget (T-Mobil-nál) Azt, h mennyi pénzem bánta eddig, azt nem tudom, mert a T-Mobil nem közli rögtön a forgalom megugrást, csak, akkor amikor már a számla fizetése is aktuálissá válik. Úgy vettem észre, h ez a kis “drága” víruska a Chrome-ot és a telefonomon lévő Beállítások app-ot fertőzte+, mert ha tisztogatni próbálom, rögtön “leáll”!! Bosszantó!! ESET Prémium-ot letöltöttem, így már a b.kártyámról nem tudnak pénzt leemelni. Névjegyzéket átpakoltam, a Gmail fiókom alá, ahogy tanácsoltátok. A képeket, videókat még lementem, aztán +játszom a “Gyári beállítások visszaállítását”.. remélem az majd +oldja ezt az idegesítő problémát! Ha esetleg nem sikerülne a dolog, Budapesten hol vagytok elérhetőek? 8 hónapos kismama vagyok, annyira már nem vagyok mobilis, mint korábban! Segítségeteket előre is köszönöm!! Üdv, Zsuzsa

    1. Szuper, örülök hogy segíthettünk! Ilyen tudatosság és rálátás mellett sikerülni fog az újratelepítés úgy vélem. Ha mégis szükséges lenne személyes találkozásra, a “Kapcsolat” oldalon elérhető a számom – megbeszéljük – lesz rá megoldás 🙂 Szép napot és sok sikerült a szüléshez.

  7. Érdeklődni szeretnék, ha mindezt végig csinálom, gyári beállítások visszaállítása stb… és újra elküldöm a STOP szót a 0690888500 számra akkor véget ér ez az egész mizéria?? mert onnan semmi válasz nem jön! 🙁

  8. (LINK eltávolítva, nem reklám)

    Ez az oldal tegnap 2000 ft al rövidített meg.Ncore regisztrációt igért 29 ft ért, sajnos nem gyanítottam,hogy átverés áldozata leszek…

    Lehet valamit tenni?Gondolom a pénzemnek lóttek…

    1. Adatlopás leginkább az emberi hiszékenységen alapul. Ahogy a bankkártyát és PIN kódot nem adjuk ki másoknak minden személyes adatra, felhasználónév-jelszó bekérésre NEM a válasz. Ha SMS alapú, a STOP szónak ott is működnie kell.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.